Skip to content

Śpij pan

przez

ahator

Czujesz się teraz zły? Wyśpij się.

Ten program badań składał się z analizy dzienników i eksperymentów laboratoryjnych. Naukowcy analizowali dzienne zapisy w dziennikach od 202 studentów uczelni, którzy śledzili ich sen, codzienne stresory i gniew w ciągu jednego miesiąca. Wstępne wyniki pokazują, że jednostki zgłosiły doświadczanie więcej złości w dniach następujących po mniej snu niż zwykle dla nich.

Zespół badawczy przeprowadził również eksperyment laboratoryjny z udziałem 147 mieszkańców społeczności. Uczestnikom losowo przydzielono albo utrzymanie regularnego planu snu, albo ograniczenie snu w domu o około pięć godzin w ciągu dwóch nocy. Po tej manipulacji oceniano złość podczas ekspozycji na irytujący hałas.

Eksperyment wykazał, że osoby dobrze śpiące przystosowały się do hałasu i zgłosiły mniejszą złość po dwóch dniach. W przeciwieństwie do tego, osoby śpiące wykazywały wyższy i zwiększony gniew w odpowiedzi na awersyjny hałas, co sugeruje, że utrata snu osłabiła emocjonalną adaptację do frustrujących okoliczności. Subiektywna senność stanowiła większość eksperymentalnego efektu utraty snu na złość. Powiązany eksperyment, w którym jednostki zgłaszały złość po internetowej grze konkurencyjnej znaleźć podobne wyniki.

„Wyniki są ważne, ponieważ dostarczają silnych przyczynowych dowodów, że ograniczenie snu zwiększa złość i zwiększa frustrację w czasie”, powiedział Zlatan Krizan, który ma doktorat z osobowości i psychologii społecznej i jest profesorem psychologii w Iowa State University w Ames, Iowa. „Co więcej, wyniki badań dzienników sugerują, że takie efekty przekładają się na życie codzienne, ponieważ młodzi dorośli zgłaszali więcej gniewu po południu w dni, w których spali mniej”.

Autorzy zauważyli, że wyniki badań podkreślają znaczenie uwzględnienia specyficznych reakcji emocjonalnych, takich jak złość i jej regulacja w kontekście zaburzeń snu.

źródło

tam

Najważniejsze imię świata

tam

Światło nasieniu szkodzi